Verzenden, annuleren en retourneren


Verzenden, annuleren en retourneren:


Verzenden:

Zodra uw bestelling geplaatst is ontvangt u een e-mail met daarin de "track en trace gegevens van uw bestelling". Volg de aanwijzingen in de e-mail.


Verzendkosten in Nederland:
Voor bestellingen tot € 35.00 betaalt u € 4,95 verzendkosten, bij bestellingen boven de € 35.00 zijn de verzendkosten gratis.

Verzendkosten in Nederland same day delivery 
Wanneer er besteld wordt voor 12:30 uur en u wilt dat uw bestelling dezelfde dag nog bezorgd wordt kunt u kiezen voor de optie (Op werkdagen voor 12:30 besteld, vandaag nog in huis uitgezonderd de Waddeneilanden) ook als u besteld voor 23:59 uur heeft u de volgende dag het bestelde in huis dit geldt niet voor de vrijdag en zaterdag, de kosten hiervoor zijn € 11,95.


Verzendkosten in het Buitenland:
Verzendkosten buiten Nederland vanaf € 8,50. De werkelijke verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht van uw bestelling.

Status van uw bestelling:

Bevestiging van uw bestelling:
Na het plaatsen van een bestelling via de website ontvangt u een e-mail "bevestiging van bestelling", dit betekent dat wij uw bestelling ontvangen hebben.

Bestelling klaar voor verzending:
Zodra uw bestelling door ons verzendklaar is gemaakt ontvangt u een e-mail met daarin de "track en trace gegevens van uw bestelling". Volg de aanwijzingen in de e-mail.

Volgen van uw bestelling:
Op het moment dat wij uw bestelling hebben verzonden ontvangt u een verzendmelding. Hierin vindt u een nummer waarmee u de verzendstatus kunt nazien via “Track & Trace” van DHL.

Levertijden:
De Kruidenbaron streeft ernaar om uw bestelling binnen 1 werkdag bij u te laten bezorgen. Betaalt u vooruit dan gaat dit pas in nadat wij de betaling hebben ontvangen. Leveringen buiten Nederland worden in de regel binnen 1-4 werkdagen geleverd.

Annuleren & Retourneren:

Annuleren:
Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet door De Kruidenbaron is aangeboden voor verzending, kosteloos.
Annuleert u de bestelling nadat deze aan u verzonden is, dan dient u het pakket bij bezorging te weigeren. Uw ontvangen betaling wordt terug gestort (binnen 14 dagen) wanneer wij het geweigerde pakket retour hebben ontvangen. 

Retourneren:
Wanneer u het pakket niet weigert maar later (en indien mogelijk) in de originele verpakking retour stuurt dan storten wij uw ontvangen betaling terug (binnen 14 dagen) wanneer wij het geweigerde pakket retour hebben ontvangen. De kosten voor het retourzenden komen voor uw rekening.  Geopende foodprodukten worden niet retour genomen.
Als u goederen wilt retourneren dan klikt u op de link onder het kopje retour zenden die staat in de e-mail "track en trace gegevens van uw bestelling".
De retourlink blijft 28 dagen geldig na ontvangst van de producten. Na 28 dagen kunt u de goederen niet meer zonder onze goedkeuring retourneren. 
U kunt ook gebruik maken van onderstaand formulier, door er op te klikken kunt u deze uitprinten.


 

Document herroepingsrecht 

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. 


Klachten:

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch.

Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Onze gegevens:


De Kruidenbaron
Stormsweg 2 d
2921 LZ Krimpen aan den IJssel
Tel: 0180-396467
Email: info@dekruidenbaron.nl 

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webwinkel keur Stichting WebwinkelKeur waar De Kruidenbaron bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Veiligheid van uw gegevens:

De website www.dekruidenbaron.nl heeft een SSL-certificaat. Secure Sockets Layer (afgekort als SSL), draait om encryptie. Dit gebeurt via een beveiligd data-opslagpunt, die werkt via een beveiligde verbinding met een 256bits SSL certificaat. Persoons- en betalingsgegevens en gevoelige privégegevens worden versleuteld verzonden. Wachtwoorden worden daarnaast versleuteld opgeslagen. SSL zorgt voor de encryptie van bijvoorbeeld creditcard gegevens of persoonlijke informatie, en zorgt er dus voor dat deze informatie niet gestolen kan worden.